۱۳ بهمن ۱۳۸۸، ۱۷:۵۱

هاشمی:

سازمان تامین اجتماعی باعث تاخیر در احداث پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه است

سازمان تامین اجتماعی باعث تاخیر در احداث پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه است

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: استاندار کرمانشاه گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از سه سرمایه گذار طرح بزرگ پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه که از مصوبات دور اول سفر دولت به استان است، همکاری خوبی نداشته و عامل اصلی تاخیر در احداث این طرح است.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمانشاه، سید دادوش هاشمی بعداز ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص پروژه های مصوب سفر هیئت دولت در استان اظهارداشت: بخشی از پروژه های دور دوم سفر در لایحه بودجه سال آینده آمده و عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

 

وی در خصوص احداث کارخانه خودروسازی در کرمانشاه که جزء مصوبات سفر دولت است نیز عنوان کرد: امروز در این خصوص جلسه ای با مسئولین ایران خودرو داریم که نتایج آن را متعاقبا اعلام می کنم.

 

هاشمی در خصوص پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه، دیگر مصوبه هیئت دولت نیز گفت: تامین اجتماعی به عنوان یکی از سه سرمایه گذاراین طرح بزرگ همکاری خوبی ندارد و در نشستی با مسئولین سازمان بازنشستگی کشور (دیگر سرمایه گذار این طرح) از آنها خواستیم که سهم تامین اجتماعی را بخرند که خواستار بررسی این موضوع شده اند.

 

وی در خصوص پروژه های دور سوم سفر نیز اظهار داشت: دستگاه ها پروژه های مدنظرشان برای سفر سوم را اعلام کرده ند و باید این پیشنهادات را بررسی و تلفیق کنیم تا به یک جمع بندی مناسب برسیم.

 

استان کرمانشاه نیاز به کار و تلاش بیشتری دارد 

 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این استان نیاز به کار و تلاش بیشتری دارد، گفت: اگر به دنبال آینده ای بهتر برای کرمانشاه هستیم باید از حاشیه ها پرهیز کنیم تا برای خدمت کردن فرصت داشته باشیم.

 

وی در خصوص برنامه ها برای ایجاد اشتغال در استان، با بیان اینکه محرک اشتغال، تسهیلات است، اظهار داشت: امسال 80 میلیارد تومان تسهیلات زودبازده به استان اختصاص یافت که تاکنون 60 میلیارد تومان آن تعیین تکلیف شده است.

 

هاشمی با انتقاد از برگزار نشدن جلسات کارگروه اشتغال استان در چند ماه ابتدایی امسال، گفت: از ابتدای امسال تا زمان آمدنم به استان ( اوایل آذر) تنها یک جلسه کارگروه اشتغال برپا شده بود و درچنین شرایطی نباید انتظار داشت اشتغال مناسبی ایجاد شود.

 

وی  با بیان اینکه با تلاش نمایندگان استان، پروژه های جدید خوبی درلایحه بودجه سال آینده برای استان کرمانشاه لحاظ شده، گفت: این پروژه های جدید نوید خوبی برای ایجاد اشتغال در استان است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه پنجشنبه معرفی می شود

 

هاشمی در خصوص وضعیت معاونین استانداری نیز گفت: بر اساس قانون خدمات کشوری، معاونین پشتیبانی و برنامه ریزی استانداری ها باید ادغام شوند و درست نیست برای یک مدت کوتاه دو معاون انتخاب کنیم و منتظراین ادغام هستیم تا پس از آن فردی توانمند را انتخاب کنیم و  برای معاونت عمرانی نیز بدنبال فردی توانمند هستیم که در شان استان کرمانشاه باشد.

 

وی با بیان اینکه معاون سیاسی امنیتی استانداری انتخاب شده و روز پنجشنبه این هفته معارفه می شود، فرد انتخاب شده برای این پست را آقای منکرسی معرفی کرد.

 

هاشمی با اشاره به بازار عراق گفت: باید از این فرصت بهتر و بیشتر استفاده کنیم زیرا استان کرمانشاه این استعداد را دارد که نقش موثری در بازار عراق ایفا کند.

 

وی در خصوص برنامه ها برای حضور پررنگ تر در بازار عراق افزود: به دنبال آن هستیم تا در مناطق مرزی استان به ویژه در شهرستان قصرشیرین به سرمایه گذارانی که طرح شان دارای توجیه اقتصادی باشد و پروسه زمانی اجرا آن مشخص باشد، زمین به صورت رایگان اهدا کنیم.

 

هاشمی با بیان اینکه 50 درصد صادرات کشور به عراق از طریق استان کرمانشاه انجام می شود، گفت: این امر می طلبد تا در جلساتی که در خصوص بازار عراق برگزار می شود ما نیز حضور رسمی داشته باشیم تا مشکلات را عنوان و راهکار مناسبی اتخاذ شود.

 

میانگین زمان حضور گردشگران در استان کرمانشاه یک روز است

 

استاندار کرمانشاه در خصوص وضعیت میراث فرهنگی و ورود گردشگران به استان نیز گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در حال حاضر میانگین زمان حضور گردشگران در استان یک روز است، اکثر گردشگران تنها طاقبستان و بیستون را می شناسند و وقتی از این آثار بازدید کردند از استان می روند، بنابراین باید دیگر آثار استان را نیز به گردشگران بشناسانیم.

 

هاشمی افزود: از سوی دیگر باید جاذبه ها ی دیگری را نیز برای گردشگران ایجاد کنیم که ایجاد بازارچه هایی برای خرید کالا از برنامه هایمان در این بخش است.

 

استاندار با بیان اینکه در آینده پروژه های جدیدی که در لایحه بودجه سال آینده برای استان در نظر گرفته شده را اعلام می کنم، خاطرنشان کرد: سال آینده اولویت ما اتمام پروژه های نیمه تمام است.

کد خبر 1028744

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha